En Plats I Faderns Hjärta

Alla har sina svackor. Ibland hamnar man nere i dalen och man försöker ta sig upp, men det går verkligen inte... hur mycket man än försöker! Men jag vet att jag har en evig vän som står upp för mig, som hjälper mig, som håller mig uppe. Han är mitt hopp, min styrka. Trots felsteg så älskar Han mig ändå. Jag kanske inte alltid har så många ord i min mun, men Han känner mitt hjärta - mina önskningar, mina böner och mina rop på hjälp. Ingen kan någonsin ta Jesus Kristus från mitt hjärta!


Du kan ta min hörsel, men jag hade ändå hört Hans röst.

Du kan ta min syn, men jag skulle ändå kunna se Hans ansikte.

Du kan ta min röst, men jag skulle ändå kunna tala till Honom.

Du kan göra mig lam, men jag skulle ändå gå i tro.

Du kan ta min känsel, men jag skulle ändå känna Hans nåd.

Du kan ta ifrån mig det jordiska livet, men jag skulle ändå veta min plats.

Allt det goda kommer från Herren, min frälsare. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0